אחזקת מעליות – כדאי שתדעו

רגע לפני שלקחתם החלטה חשובה בעבור התקנת מעלית, בכל מבנה באשר הוא, כדאי שתהיו מודעים ראשית לכל הנוגע באחזקת מעלית. מעלית, כמו כל מוצר מורכב בסדר גודל שכזה, דורשת השגחה צמודה ומקצועית שכדאי ותיהיו מוכנים לה ומודעים לה, עוד לפני שלב ההתקנה. 

כל מעלית דורשת תחזוקה רציפה, בין אם מדובר במעלית נוסעים רגילה, או מעלית משא או מטען. תחזוקת מעלית היא לא עניין של מה בכך, ואיננה המלצה או הצעה, זו פעולה אשר מחוייב בעל המעלית לבצע על פי חוק. ברוב המקרים, תחזוקה שוטפת למעלית, הוא שירות אותו תציע כל חברה להתקנת מעליות שמכבדת את עצמה בחבילה כוללת יחד עם התקנת המעלית. 

בבואו של יום ניפגש יחד לדון בהתקנת מעלית חדשה בבניין שלכם, ועם התקנת המעלית נעלה בפניכם גם את תכנית המשך ההתקשרות בינינו בנוגע לאחזקת המעלית, שתאלץ להיות רציפה וסדירה. חשוב מאוד שתוודאו שהחברה אותה תבחרו תציע בעבורכם את השירות המקצועי ביותר, והנכון ביותר לתנאים שלכם, ותעמוד בכל הדרישות והתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.

בכתבה הבאה נציג בפניכם שאלות ותשובות על מה כוללת אחזקת מעלית ולמה היא הכרחית כל כך, קצת גם על עלות חודשית של אחזקת מעלית, ונעלה בפניכם כמובן גם את 'חוק אחזקת מעליות' שאנו ואתם נדרש לעמוד בו. אז בואו נתחיל.

מה כוללת אחזקת מעלית?

ראשית כל, ישנו חוק במדינת ישראל בשם 'חוק אחזקת מעליות', והוא קובע מספר תקנות שכל חברת התקנת מעליות ותחזוקת מעליות חייבת לעמוד בהן. החוק כולל סעיפים בסיסיים שאין למתוח את גבולותיהם, והם מיועדים להבטיח את כשירותה של המעלית בהווה ובעתיד. אנו בנעמן מעליות, כמו בכל חברת התקנת מעליות- כפופים לחוק. על קצה המזלג, אלו כמה סעיפים בסיסיים שאנו מחוייבים להם על פי חוק:

*חלקי חילוף מקוריים – עם בטיחות כאמור לא משחקים! כשזה נוגע לבטיחות אצלנו, אין מקום להתלבטות. חלקי חילוף שאינם מקוריים מהווים סכנת חיים ממשית ואסורים על פי חוק.
* מענה קולי ושירות בשטח 24/7 – תקלה במעלית יכולה להוות סכנת חיים ממשית אשר דורשת פעולה דחופה ומהירה, לכן על פי חוק אנו מחויבים לכם לשירות מהסוג הזה. 
* תיעוד כולל ושוטף של כל התיקונים והטיפולים.
* תחזוקה שוטפת ובקרת איכות

אלו כמובן רק כמה סעיפים בודדים מתוך החוק שכדאי שתכירו. חשוב לנו מאוד לציין שעל פי החוק ניתן להתקין מעלית דרך חברה אחת, ולתחזק אותה על ידי חברה אחרת, אך ההמלצה על ידי כל המומחים כולל גם אותנו, היא להתקין ולתחזק דרך אותה החברה. זו גם הדרך היעילה והמקצועית ביותר.

כל כמה זמן יש לבצע אחזקה למעלית?

במצב שגרתי בו אין תקלות, בודק מעליות מטעם המדינה מחוייב להגיע אחת לחצי שנה לפחות לביקורת שגרתית. בסופה של הבדיקה הבודק המוסמך ימלא דו"ח בשם 'תסקיר בדיקה' ויעבירו אל בעל המעלית. חשוב מאוד לציין שהאחריות על אותה בדיקה יזומה הוא על בעל המעלית, ואי ביצוע ביקורת שגרתית אחת לשישה חודשים תהווה עבירה פלילית.

כמובן מעבר לביקורת חצי שנתית של בודק מעליות, מומלץ לבצע בדיקה יזומה אחת לחודשיים על ידי החברה המתחזקת. 

האם ניתן לשפץ מעלית ישנה?

כן, אך לא בכל תנאי, ולא בכל צורה. כמו בהתקנת מעלית, גם בשיפוץ שלה נדרש הליך של אישורים שונים אותם צריך לקבל על ידי גורמים המוסמכים להם. 

מהי העלות החודשית של אחזקת מעלית? 

מדובר בשאלה מאוד כללית ושנויה במחלוקת, אך זו שאלה שחוזרת על עצמה המון. המחיר תלוי בהרבה פרמטרים שונים כמו גודל המעלית, אופן השימוש בה וכול'. לכן לא נוכל להגיש עבורכם הצעת מחיר מסודרת ללא הידע ההכרחי הזה. רוצים לדעת? דברו איתנו בפרטי ונשמח לעזור.

אלו היו בקצרה מספר מצומצם של פרמטרים אשר כדאי מאוד שתכירו לפני כל החלטה שתיקחו בנושא. לשאלות נוספות, כמו תמיד נשמח לעמוד לרשותכם ולענות במתן שירות אדיב, מקצועי ומהיר. 

לפרטים נוספים מוזמנים ושאלות נוספות לחצו כאן

בהצלחה, נעמן מעליות.

כתבה באתר MAKO על אחזקת מעליות שעשויה לעניין אותכם – לחץ כאן

דילוג לתוכן