מעלון לנכים – חשוב להנגיש

בימינו מעלית אינה משמשת למותרות בלבד, תפקידה הוא לא רק לחסוך עבורנו זמן יקר ומאמץ רב, אלא הנגשת המרחב לאנשים בעלי מוגבלויות פזיות. 

על פי חוק במדינת ישראל, אדם נכה, בין אם על כיסא גלגלים ובין אם לאו, זכאי להעדפה מתקנת על מנת שלא יבדל משאר האנשים סביבו. כיום, מקומות ציבוריים מחויבים להנגיש את מקומם ולהופכו לידידותי כלפי ציבור הנכים. החוק מתייחס לעסקים פרטיים, למוסדות ברשות המדינה, לתחבורה ציבורית, לשמורות טבע ועוד.

ישנם מספר דרגים להנגשה, הפופולרית ביותר היא התקנת מעלית/מעלון. לא רק במקומות ציבוריים, אלא גם בבנייני מגורים ובבתים פרטיים. חברת נעמן מעליות מתמחה בהתקנת מעליות/מעלונים המתאימים לתקן הנגישות 2481-70. במאמר זה נתייחס להליך התקנת מעליות/מעלונים בבתים פרטיים ובבנייני מגורים.

התקנת מעלון בבית פרטי

ראשית כל, בדומה להתקנת מעלית גם למעלון ביתי ישנם היתרים ואישורים הנדרשים לקבל לצורך ההתקנה. מומחה מטעמנו יגיע אל ביתכם ויסקור הייטב את תנאי השטח וביחד נבנה עבורכם תוכנית התפורה בדיוק לצורככם האישיים בלי לגרוע מהתקנים המחמירים, צרכים הנדסיים ורמת גימור גבוהה.

אנחנו בחברת נעמן נדאג לאישורים המתאימים, נציג בפינכם את התוכניות ההנדסיות, פרטי גמר ולאחר אישורכם נצא יחד לדרך.

סוגי מתקני הנגישות להתקנה ביתית מגוונים עד מאוד, מפתרונות פשוטים כגון: מעלון לכיסא גלגלים או משווה גובה ועד מעליות בעלות פיר פנימי או חיצוני לבתים בעלי מספר קומות.

התקנת מעלית/מעלון לנכים בבנייני מגורים

על פי חוק שוויון הזכויות לאנשים בעלי מוגבלויות – מקומות ציבוריים ורשויות ציבוריות מחויבים להנגיש את השריותיהם לבעלי מוגבלויות. חוק הזה עוד נותר פרוץ בבנייני מגורים, על כן ישנו קושי רב בחידוש תשתיות ישנות. הנגשת בניין מגורים ישן, אשר נבנה לפני כניסת החוק לתוקף, דורשת תכנון מורכב שיפוץ ושינוי המרחב וכן עלות כספית לא מבוטלת. 

בשנים האחרונות אנחנו עדים להתעוררות והיענות חיובית בנושא הנגשה של בניינים פרטיים ומשותפים והנושא עולה רבות על סדר היום הציבורי. 

ברוב המקרים, במידה ויעלה הרצון להנגיש את הבניין לנכים על ידי מעלית- תיבחר תכנית אשר תתאים לכלל דיירי הבניין ולא רק לנכים, נגיע יחד להחלטה על סוג ומבנה המעלית שתוכל לשרת את כולם.  

חשוב לציין כי מעבר להנגשת המבנה, הוספת מעלית לבניין קיים מעלה את ערך הדירות בעשרות ומאות אלפי שקלים.

חוק שוויון הזכויות לבעלי מוגבלויות הוא חוק מבורך שאין להמעיט בחשיבותו. אומנם הוא יוצר לא מעט קשיים בעסקים, בבתים ובבניינים ישנים, אשר תוכניותיהן ההנדסיות בתחילת דרכם עוד לא כללו פתרונות נגישות, אך אל תאמרו נואש. אנו בחברת נעמן מעליות טרם נתקלנו באתגר אשר לא קיבל מענה הולם. התקנת מעלית הפכה בעולם המודרני לדבר בסיסי ומתבקש ולכל בעיה ניתן למצוא פתרון.

מתעניין יקר, במידה ובמאמר זה לא קיבלת מענה על שאלותיך, הינך מוזמן להשאיר כאן את פרטיך ונעמוד לשרותך בשמחה, או התקשר: נעמן מעליות מעסיקה אנשי מקצוע עם ניסיון רב בעבודה מול הגורמים הרלוונטים, עיריות אדריכלים וכו' וכל זאת על מנת למצוא ולהגיע לפתרון הנכון ביותר עבורך.

info@naaman-lift.co.il | טלפון: 03-6342034

מוזמנים גם להשאיר את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן