5 מעליות מרהיבות מסביב לעולם

על התקנת מעליות בבניין, שיפוץ מעלית קיימת, בטיחות במעלית ועוד כבר דיברנו רבות בבלוג של נעמן מעליות.

כולנו מכירים את המעלית המסורתית על צורותיה השונות. אבל מלבד למעלית המסורתית, ישנן מעליות מיוחדות, משונות ומדהימות ברחבי העולם – שאתם פשוט חייבים להכיר.

אז הנה לכם, 5 מעליות מיוחדות ברחבי העולם!

1. מעלית אקווה-דום, ברלין

מעלית ה- AquaDom נמצאת בבית המלון "Radisson Blu hotel" שבברלין.

כפי שניתן לראות בתמונה, המעלית נמצאת בתוך אקווריום בגובה 25 מטרים. האקווריום, כמובן, מקיף את המעלית וסגור בזכוכית, אך למרות זאת הוא מכיל לא פחות מ- 984,000 ליטרים של מים ו-1500 דגים מ-50 זנים שונים. את הדגים מאכילים כל יום 3-4 צוללנים באמצעות 8 קילוגרמים של אוכל! (מסוג השירותים הבודדים שאנחנו לא מציעים במעליות נעמן).

2. המעלית שבמגדל סקיי, ניו-זילנד

מגדל סקיי (Sky Tower) בנגלית הוא מגדל הממוקם באזור העסקים של אוקלנד – העיר הגדולה ביותר בניו-זילנד. המגדל הוא הגבוה ביותר בחצי הכדור הדרומי, כאשר מקצהו העליון ועד לקרקע מפרידים 328 מטר. במגדל ישנה מעלית עם רצפה וקירות שקופים, על כן, המעלית איננה מתאימה לבעלי פחד גבהים 🙂

3. מעלית באילונג, סין

פארק דז'אנג-ג'יה-ג'יה שבמחוז חונאן שבסין מתאפיין בנופים מיוחדים ומצוקים דרמטיים, אך אחד הדברים המיוחדים בו היא מעלית באילונג, המעלית שנכנסה לספר השיאים של גינס תחת השיא – "המעלית הגבוהה ביותר באוויר הפתוח". מעלית באילונג ניצבת מחוץ לאחד המצוקים של הפארק, ובנויה על גבי 326 מטרים. פשוט מדהים!

4. גלגל פולקרק שבסקוטלנד

אמנם מדובר בגלגל, והוא מיועד לסירות ולאו דווקא לאנשים. אבל היינו חייבים להראות לכם את גלגל פולקרק (Falkirk Wheel)!

גלגל פולקרק זהו השם של מעלית סירות שנמצאת בסקוטלנד, השם של המעלית הוא כמו העיר הסמוכה אליה. המעלית נבנתה כדי לחבר בין שתי תעלות – תעלת פרת' אנד קלייד ותעלת יוניון. תאים שמלאים במים מתוכננים כדי שמשקלם יהיה שווה זה לזה.

את גלגל פולקרק חנכה ב-24 במאי 2002 לא אחרת מהמלכה אליזבת.

5. המעלית של בורג' חליפה, דובאי

הכתבה הזו לא יכולה להיות שלמה בלי המעלית הכי מהירה בעולם של הבניין הכי גבוה בעולם. בניין הבורג' חליפה שבדובאי מתנשא ל163 קומות שמרכיבים ביחד 828 מטרים!

בדובאי, כמו בדובאי, למתכנני הבניין הייתה מטרה ברורה – להיות ראשונים. גם בגובה וגם במהירות. והם הצליחו לשמור על כך, מ-2010 ועוד היום.

דילוג לתוכן