הוספת מעלית לנכס קיים

לאנשים מבוגרים, אנשים עם נכות, הורים עם עגלות תינוק, אורחים ואפילו סתם אם לא מתחשק להשתמש במדרגות – המעלית כבר מזמן הפכה לחלק מרכזי בחיינו במיוחד כשמדובר באוכלוסיות שצריכות את העזרה הזו מבחינה פיזית. 

התקנת מעלית בבניין

כמעט בכל בניין חדש שבונים היום, בונים גם מעלית. אך ישנם בניינים ללא מעלית – פשוט כי ככה הם נבנו. מדובר בדרך כלל בבניינים ישנים שנבנו בתקופה בה לא בנו מעלית בכל בניין.

הסבר מעניין לגבי עובדה זו מגיע הישר משנת 1974. בשנה זו נחקק חוק המחייב התקנה של מעלית בכל בית משותף עם יותר מ-4 קומות. אז איך בכל זאת ישנם המון בניינים ללא מעלית? פשוט. מספר הבניינים בארץ ישראל שנבנו לפני שנת 1974 הוא עצום, וכמעט באף אחד מהבניינים האלו אין מעלית. בנוסף, רוב הבניינים הללו הם בני 3 עד 4 קומות.

נקודה חשובה נוספת בנוגע להוספת מעלית לבניין היא העלאת ערך הבניין – ערך הנכס. במילים אחרות, כשיש בבניין מעלית, הוא מבוקש יותר ושווה יותר. יתרה מכך, ישנם בניין במצב מעולה הנמצאים במיקום טוב, מרכזי ואטרקטיבי שמתקשים למצוא להם דיירים בעיקר בגלל שאין בהם מעלית. לכן, כמעט ברוב המוחלט של המקרים התקנה מעלית בבניין מוכיחה עצמה כמשתלמת, לטווח הקצר ולטווח הארוך. לפי האגודה לתרבות הדיור – מעלית מוסיפה לערכם של נכסים כאלו 40% – 20%.

התקנת מעלית בבית פרטי

ולא רק בניינים – גם לבתים פרטיים ניתן, רצוי ואפשר להוסיף מעלית. למרות שנהוג לחשוב שמעלית בבית פרטי היא מותרות ששייכת לאנשים עמידים בלבד, לא כך הדבר. מעלית בבית פרטי יכולה לשנות את חיי כל הדיירים לחלוטין וזו אופציה לא יקרה יחסית ששוה לבדוק מולנו. למרות מדובר בפרויקט שאין להקל בו ראש, הוא בדרך כלל פחות מסובך מהתקנה של מעלית בבניין מגורים משותף.

השלבים העיקריים של הוספת מעלית לנכס כמובן משתנים מפרויקט לפרויקט, אך כמובן, יש דרך פעולה חוקית ובסיסית שמובילה את כל התהליכים והיא – תכנון מקדים, הגשת תכניות לוועדות שונות, השגת היתרים ואישורים לבניה, ההתקנה עצמה וכמובן – תחזוקה שוטפת. אנחנו בנעמן מעליות עושים את כל השלבים הללו ויותר מכך. באופן כללי נמליץ לכל לקוח לבחור חברה אחת שתעשה את הפעולות הללו, ולא לחלק את העבודות בין חברות שונות. רק חברה שגם משיגה אישורים, גם בונה וגם מתחזקת תתן לכם שקט לאורך שנים ותוצאה מקסימלית שתספק אתכם ואת כל דיירי הבניין.

חברה להתקנת מעליות

לפני שבוחרים חברה שתבצע לכם את התקנת המעלית, שימו לב שאתם בוחרים חברה עם ניסיון, פרויקטים מוכחים וביקורות טובות. שימו לב שהחברה משיגה לכם את כל האישורים הדרושים, מבטיחה לכם שירות לאורך כל הדרך הכולל תיקון במקרה הצורך. חשוב מאוד – לשים לב מאילו חומרים מיוצרת המעלית והיכן היא מיוצרת. בנעמן נוכל לייעץ לכם ולהבטיח לכם שבסוף הפרויקט תקבלו מעלית שקטה, עשויה מחומרים תקניים ובטוחה.

כמעט תמיד ניתן להוסיף לבניין קיים. הוספת מעלית בדרך כלל נעשית בהסכמת כל הדיירים בבניין. חשוב לזכור שיש דיירים שיותר צריכים מעלית מדיירים אחרים, ואצלם החוסר במעלית הוא מורגש ואפילו מאוד.

לאחר שכל הדיירים הסכימו להוספת מעלית לבניין. הדבר החשוב הבא הוא לבחור בחברה המתאימה שתעשה זאת. 

במעליות נעמן אנחנו מתמחים בהתקנת מעליות ביתיות (ולא ביתיות) ובהוספתן לבניינים קיימים בפרט. זה מה שאנחנו עושים בהצלחה כבר למעלה מ-20 שנה.

המומחים של נעמן מעליות יטפלו וילוו אתכם לאורך כל התהליך ולאורך כל שלבי הפרויקט המבורך והמרגש הזה. משלב קבלת ההיתרים לביצוע הוספת המעלית – כל הדרך עד להשגת היתרים ותקנים מתאימים והקמת המעלית בבטחה.

דילוג לתוכן