שיפוץ מעלית – שאלות ותשובות

בתקופה האחרונה יותר ויותר בנייני מגורים ומשרדים עוברים תהליך מבורך של התחדשות. אם זה בפרוייקטים מורכבים ומוכרים כמו תמ"א 38, או פינוי בינוי, או כל שיפוץ יסודי ומקיף אחר. עם התהליך, מגיעות אלינו פניות רבות לשיפוץ מעליות ישנות, ונראה כי הנושא עומד על הפרק אצל לא מעט בניינים ברחבי הארץ, והמידע עליו לא מספק. לכן, ריכזנו עבורכם בקצרה מספר שאלות נפוצות שחשוב שתדעו בקשר לשיפוץ מעלית או תיקון מעלית.

איך יודעים שהמעלית זקוקה לשיפוץ?

אז לפני הכל, במידה והתקנתם אצלנו ב-'נעמן מעליות' את מעלית הבניין שלכם, אתם יכולים להיות רגועים –  אתם בידיים טובות. השירות שלנו כולל בדיקות מקיפות ותחזוקה שוטפת למעלית, וסביר להניח שאת ההחלטה או את ההצעה לשפץ את המעלית אנחנו ניזום בעצמנו, במהלך הסיורים שלנו בשטח ותוך כדי הקשר הרציף עם הלקוח. 

במקרים מסויימים ההחלטה לשפץ מעלית תגיע מבדיקות חיצוניות של משרד העבודה – כאמור, במסגרת התחזוקה השוטפת של כל מעלית באשר היא, אחת לחצי שנה צריכה המעלית לעבור בדיקה על ידי גורם חיצוני שאינו מחברת המעליות. במהלך הבדיקה אמור אותו גורם לאשר או לא לאשר את המשך פעילותה של המעלית בהתאם לממצאים בבדיקה. במידה ויפסול את השימוש במעלית, בדו"ח יציין את השיפוץ שנדרשת המעלית לעבור על מנת לחזור לפעילות תקינה. חשוב לציין שאותה בדיקה של גורם חיצוני נחוצה והכרחית, וחוסר ציות לה הוא עבירה חמורה על החוק. 

מעבר לתחזוקה השוטפת של חברת המעליות, ולבדיקות המקיפות של הגורמים החיצוניים, שיפוץ מעלית יכול לבוא גם מיוזמת הלקוח. דבר כזה יכול להתרחש בגלל תקלות חוזרות, שיפוץ הבניין, בעיות ויזואליות, בעיות חשמל או מכניקה, התאמות שונות לפרמטרים שונים בבניין ועוד. לסיכום – על השאלה איך תדעו שצריך לשפץ מעלית לרוב לא תצטרכו אתם לענות. על כל בעיה או תקלה חשוב לערב גורם מוסמך והוא ייתן את דעתו בעניין.
 

מה אני צריך לדעת לפני שיפוץ מעלית או תיקון מעלית?

 במידה ונלקחה כבר ההחלטה לשפץ או לתקן מעלית, בדיוק כמו בהליך של התקנת מעלית – יגיע עובד מוסמך מטעם חברת המעליות, עם ההכשרה המתאימה לתכנן את השיפוץ. כל שיפוץ באשר הוא, בדבר רגיש כמו מעלית, חייב להתבצע ביתר זהירות ובחישוב מדוייק של איש המקצוע. במידה והחלטתם לשפץ את המעלית בבניין שלכם, תצטרכו להזמין אל הבניין נציג מחברת המעליות, והוא ייקח בחשבון את כל המשתנים בשטח ויציע עבורכם את הפתרון ההנדסי הטוב, היעיל והבטוח ביותר לצרכים שלכם.

איזה שיפוץ מעלית תרצו?

במידה והחלטתם לשפץ את המעלית בבניין שלכם, חשוב שחברת המעלית תדע את הסיבה והצורך לכך. האם השיפוץ הוא דקורטיבי? או שמדובר בשיפוץ מכאני/חשמלי?

*שיפוץ דקורטיבי – מדובר בשיפוץ חזותה של המעלית על מנת לייפות אותה, או להתאים אותה לשאר הבניין. הרבה פעמים כאשר משפצים בניין, מקובל יהיה להעביר גם את המעלית שיפוץ עדין מבחוץ, על מנת להפוך אותה לנעימה יותר ומעוצבת. יש לא מעט דרכים לשפץ את המעלית שיפוץ דקורטיבי, כמו לדוגמה – חידוש פי וי סי, תיקון נירוסטה, שיש, זכוכיות, דלתות ומשקופים, תאורה מסוגננת, מעקות, ועוד.

*שיפוץ מכני / חשמלי – מדובר בשיפוץ טכני לשיפור או תיקון הביצועים של המעלית. שיפוץ זה נדרש בדרך כלל בשל בעיות תפקוד או בטיחות, או עמידה בתקנים של משרד העבודה הישראלי. לשיפוץ הטכני ישנם מרכיבים רבים, לדוגמה – החלפת לוח פיקוד, שיפוץ מנועים, מערכות האצה והאטה, החלפת מכונות הרמה ועוד.

זה היה מידע בסיסי בדבר שיפוץ מעליות. הידע המונגש לקהל הרחב הוא ידע בסיסי מאוד, וחשוב לציין ולהדגיש שבין השורות ישנם אינספור מרכיבים שונים העומדים מאחורי כל החלטה וביצוע של מוצר מורכב ורגיש כל כך כמו מעלית. במידה והשאלות שלכם לא מצאו תשובה מספקת, נשמח לעמוד לרשותכם לשאלות ממוקדות יותר בפרטי.

 info@naaman-lift.co.il | טלפון: 03-6342034

מוזמנים גם להשאיר את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן